Tuntikuvaukset – PILATES Studio Vantaa

Pilates Studio Vantaa, Heli Peltonen

Alkeispilates

Tämä tunti on sinulle, joka et ole koskaan kokeillut pilatesta. Aloitamme alkeista. Liikunta on ehkä jäänyt pitkäksi aikaa. Se ei haittaa. Pilateksella on hyvä luoda taas pohja muulle liikkumiselle. Tunti soveltuu hyvin myös mm. raskauden tai selkäkipujen jälkeen rauhallisen temponsa ansiosta. 

Pilates Studio Vantaa, Heli Peltonen

Pilates (perus/keski/jatko)

Kehonhallinta -menetelmä, jolla vahvistat keskivartaloa, parannat ryhtiä ja tehostat hengitystä. Opit linjaamaan kehoasi ja tekemään liikkeet tehokkaasti oikeassa asennossa. Pilates menetelmää harjoitetaan progressiivisesti ohjaajan tarkassa ohjauksessa ja avustuksessa. Jos tarvitset apua itsellesi sopivan ryhmän valinnassa, ota yhteyttä 050 3746364/ Heli tai heli @pilatesstudiovantaa.fi
Raskauspilates

Raskauspilates

Tämä tunti on raskaana oleville ja suunniteltu huomioonottaen raskauden keholle tuomat haasteet.
Näin voit turvallisesti nauttia liikunnasta myös raskausaikana ammattitaitoisen ohjaajan ohjauksessa. Oikeanlainen liikunta tukee myös synnytyksen jälkeistä aikaa ja kehon palautumista raskaudesta ja synnytyksestä.
Synnytyksen ja jälkitarkastuksen jälkeen voit jatkaa vauvan kanssa äiti-vauva pilateksessa.

miesten pilates / kehonhuolto

Miesten pilates / kehonhuolto

Miesten omassa ryhmässä voit rauhassa aloittaa  kehonhuollon ja kehonhallinnan  harjoittamisen. Tunti lisää liikkuvuutta, vahvistaa syviä lihaksia ja parantaa kehonhallintaa. Pilates / kehonhuolto -tunti sopii erittäin hyvin minkä tahansa lajin oheisharjoitteluksi. Tai jos liikunta on jäänyt pitkäksi aikaa kokonaan niin pilateksella on hyvä lähteä luomaan uudestaan pohjaa liikunnan harrastamiselle.
Liikkuvuus lisää myös voimaa ja suurentaa liikeratoja eli jos olet kuntosalilla kävijä, voit huomata kuinka pilates / kehonhuolto vie saliharjoitteluasi eteenpäin. Et myöskään luokkaannu niin helposti, kun parempi liikkuvuus mahdollistaa oikeat liikeradat ja -laajuudet.

Pilates Studio Vantaa, Heli Peltonen - äänimaljat - jooga

Yin Jooga

Yin jooga on kehon ja mielen kokonaisvaltainen harjoitus, jonka tavoitteena on rauhoittaa ja rentouttaa kehoa ja mieltä, sekä parantaa kehosi liikkuvuutta. 

Tunti koostuu erilaisista joogan perusliikkeistä, joita kutsutaan asanoiksi. Asanoiden lisäksi opit tunnilla erilaisia hengitys- ja keskittymisharjoituksia sekä ymmärtämään kehoasi ja mieltäsi paremmin. Joogaharjoitus tehdään lempeästi ja tunti sopii kaikille iästä ja kunnosta riippumatta. Sopii hyvin aloittelijoille.
Ohjaaja käyttää tunneilla tiibetiläisiä äänimaljoja. Ne edistävät rentoutumista vielä lisää.

Barre - Pilates studio, Anita Cuadra

Barre

Barre on maailmalla huippusuosion saavuttanut treenimuoto eikä syyttä; se on supertehokasta, mukaansatempaavaa ja tuloksia syntyy nopeasti. Jos kaipaat monipuolista ja innostavaa treeniä, joka vahvistaa etenkin pakaroita, reisiä ja keskivartaloa, barre on sinua varten. 
 
Barre kehittää kestävyysvoimaa ja sytyttää ryhtiä kohottavat syvät lihakset. Tunnilta saat mukaasi voimaantuneen ja ryhdikkään olon!
raskausbarre

Raskaus / äitiysbarre

Tämä tunti on erityisesti suunniteltu raskaanaoleville ja jo synnyttäneille. Barre sopii todella hyvin myös raskausaikaan ja synnytyksestä palautumiseen. 
 
Barre on maailmalla huippusuosion saavuttanut treenimuoto eikä syyttä; se on supertehokasta, mukaansatempaavaa ja tuloksia syntyy nopeasti. Jos kaipaat monipuolista ja innostavaa treeniä, joka vahvistaa etenkin pakaroita, reisiä ja keskivartaloa, barre on sinua varten. 
 
Barre kehittää kestävyysvoimaa ja sytyttää ryhtiä kohottavat syvät lihakset. Tunnilta saat mukaasi voimaantuneen ja ryhdikkään olon!
Spiraalistabilaatio

Spiraalistabilaatio

SPS eli Spiraalistabilaatio on tsekkiläisen lääkärin yli 30-vuotisen työn tuloksena kehittämä kehonhallinta- ja terapiamenetelmä erityisesti selkäongelmien ennaltaehkäisyyn ja hoitoon. Harjoitteet tehdään pääasiassa seisten. Myös istuma-, polvi- ja toispolviseisontaliikkeitä on. Harjoittelussa käytetään vastuskuminauhoja, SPS-sauvoja ja -alustaa. SPS-menetelmä on äskettäin rantautunut Suomeen.

Spiraalistabilaatio sopii erittäin hyvin myös raskausajan harjoitteluksi ja synnytyksen jälkeiseen palautumiseen.

Pilates Studio Vantaa, Heli Peltonen

Syvävenyttely

Monipuolisia harjoitteita kehon hyvinvoinnin ja liikkuvuuden edistämiseksi. Rentouttava ja rauhallinen tunti. Tunnilla tehdään dynaamisia liikkuvuusharjoitteita, venyttelyä eri tekniikoin ja hyödynnetään lisäksi välillä fasciakäsittelyä.

Pilates Studio Vantaa, Heli Peltonen

Fascia / kehonhuolto

Monipuolinen kehonhuoltotunti.  Opit huoltamaan omaa kehoasi fascia- eli lihaskalvokäsittelyn avulla. Harjoittelemme  lihaskalvon itsehoitovälineiden (fasciapallot, rullat, gua sha -kampa) oikeaa käyttöä. Teemme myös fascian hyvinvointia edistäviä liikkuvuusharjoitteita.